Afgeronde projecten

Kicks

Kicks! was een dynamisch sportproject door en voor jongeren, met elke week een nieuw, verrassend en uitdagend programma. Er werd een speciaal puntensysteem ingezet om Kicks een extra drive te geven.

Het was geheel gratis en het enige wat vereist was, waren inzet, plezier en respect. Met het project hebben we laten zien wat je kan bereiken met sport; plezier, conditie, techniek en tactiek. Er zijn sporten beoefend waar onder de deelnemers het meeste animo voor was.

Dit jaar zijn we gestart met een nieuw sportproject, genaamd; Sport-JA. Aangezien er veel jongeren zijn die sporten leuk vinden, is Sport-JA opgezet. Neem een kijkje bij dat project!

MAD Flava: Music Active Duketown

MAD Flava was een festival waar al je smaken (Flava’s) geprikkeld werden. Het is in 2011 georganiseerd door Jong Actief met als locatie het sfeervolle W2 Poppodium te ’s-Hertogenbosch. Er stonden deze dag meer dan 30 acts op de verschillende podia, waaronder Kleine Jay, Koppensnellers en Geckusman. Daarnaast waren er workshops waarbij iedereen de mogelijkheid had om zijn of haar smaakpapillen te testen. Mede door speciale visuals en kunstwerken van Jeroen Bos.

Het doel was om jongeren te activeren en met elkaar te verbinden door muziek. Dat is zeker gelukt!

Planeetbrigade

De Sandra Reemer Foundation (SRF) zette zich in voor kinderen in ontwikkelingslanden. Zij hebben bedacht dat kinderen het beste andere kinderen kunnen helpen. In samenwerking met Bureau Premium hebben we ‘de Planeetbrigade’ bedacht. Kinderen uit Nederland konden met verschillende klussen voor het milieu, zoals schoonmaken, recyclen en biodiversiteit geld verdienen voor kinderen in moeilijke situaties.

De Sandra Reemer Foundation (SRF) heeft diverse projecten voor kinderen in ontwikkelingslanden geleid, maar helaas is deze Foundation na vijf mooie jaren gestopt. Sandra Reemer heeft zich ingezet voor kinderen uit landen zoals Kenia, Indonesië, Ghana, Roemenië en Guatemala.

Paradox In A Box (PIAB)

Paradox in a Box bood een uitgaansavond voor jongeren, waarbij ze op een vrije manier in een vertrouwde omgeving kennis maakten met kunst en cultuur. De muziek, met o.a. een jonge DJ Hardwell, had de functie om verschillende vormen van creativiteit én jongeren aan elkaar te binden. Het doel was het reguliere uitgaanspubliek in aanraking te brengen met kunst en cultuur, om aan te tonen dat er meer is dan enkel uitgaan als vrijetijdsinvulling.

PIAB vond plaats in de Orangerie, een oude kerk in het centrum van ‘s-Hertogenbosch. Het hele pand werd benut. Zo werd er in de grootste zaal dance-muziek gedraaid en werd men daar omringd met creatieve uitspattingen, zoals kunst en dans. De volgende zaal was de Chill-Out waar workshops werden gegeven, zodat de jongeren de kans kregen om hun eigen creativiteit te activeren.

Atlas van de belevingswereld

‘De atlas van de belevingswereld’ is een project op initiatief van Raymond Sharp. Het project is gebaseerd op het gelijknamige boek. In dit project zijn verschillende jongeren aan de slag gegaan met hun eigen ‘belevingswereld’. Dit betekende dat ze een eigen wereld konden tekenen of schilderen, de wereld hoe zij hem (willen) zien. De jongeren begonnen met een schets op papier. De eindresultaten staan op grote canvasdoeken die zijn opgehangen in het pand van de stichting. In dit project leerden de jongeren creatief bezig te zijn en hun gevoelens uit te drukken in kunst.

Wil je meehelpen aan het opstarten van een nieuw project? Mail dan naar info@stichtingjongactief.nl