• Manifest voor Jongeren

Onder het mom van ‘als we het doen dan doen we het goed’ heeft Stichting Jong Actief zaterdag van zich laten horen door middel van een Manifest voor Jongeren en een grootse manifestatie.

‘s-Hertogenbosch schreeuwt ‘Jong Actief moet blijven!’. Iedereen bedankt voor alle steun, alle vrijwilligers, Zinloos Geluid, Bob Soundsystem, Jeroen Bos, alle genodigden, vrienden en kennissen.

Komende week staat in het teken van actie richting gemeente en media. We hebben flink wat handtekeningen opgehaald en hier gaan we uiteraard mee door. Lees hieronder het manifest en steun ons door dit bericht te delen.

Teken hier de petitie en blijf ons volgen voor de laatste ontwikkelingen!

Stichting Jong Actief dreigt te verdwijnen!
    Stichting Jong Actief is zeven jaar lang een veilige thuishaven voor jongeren die niet goed mee kunnen in de samenleving of dreigen daaruit te vallen. Jongeren die een nieuwe draai aan hun leven willen geven dragen het hart van Jong Actief. Dit zijn jongeren die niet passen in de werkwijze of het regime van de grotere hulp organisaties en worden gezien als ongemotiveerd.

13000125_1030082070392647_4455830574246998275_n

Stichting Jong Actief heeft bewezen veel te kunnen betekenen voor jongeren. Uit onderzoek blijkt dat de handelswijze van Jong Actief juist aansluiting vindt bij deze groep. Wij bieden een plek voor gemarginaliseerde jongeren die de meer geïnstitutionaliseerde hulpverlening beu zijn. Zij zijn vaak door deze instellingen zijn afgeschreven. Wij werken aan motivatie, bieden ondersteuning bij het helpen aan werk of zetten samen gewoon een vet project op!

13043636_1030082037059317_6759768447793706308_n

Helaas dreigen wij door bezuinigingen onze activiteiten niet meer voort te kunnen zetten. Niet omdat wij geen goed werk hebben geleverd, maar simpelweg door het feit dat wij gemangeld worden door en tussen de grote partijen. Als deze impasse zo in stand blijft zal stichting Jong Actief in 2017 niet meer bestaan. Wij vragen dan ook jullie hulp om ons werk voort te kunnen blijven zetten. Wij willen een plek blijven voor jongeren die nergens anders een plek kunnen vinden.

Laat samen met ons het geluid van de jongeren horen!

13055303_1030082017059319_1465759201072417314_n

1 Reactie op " Manifest voor Jongeren "

1. Jan Paul Cloo schreef:

Hierbij mijn steun

Laat een reactie achter op "Manifest voor Jongeren"

You must be logged in to post a comment.