• Community Week

Op 17, 18 en 19 mei vond de jaarlijkse Community Week van het Koning Willem 1 College plaats. In deze week is het pand van Stichting Jong Actief opgeknapt en verbouwd met behulp van leerlingen van diverse opleidingen binnen het Koning Willem 1 College. Door een barmhartige gift van Bladt Charity kon de stichting zich voorzien van klusmaterialen zoals verf en kwasten.

bladt

Beneden in de hal bij de entree werden lege fotolijsten opgehangen. Het is de bedoeling dat de lijsten worden opgevuld met foto’s en beschrijvingen van mensen die iets voor Stichting Jong Actief betekenen of hebben betekend. In de grote benedenruimte werd een muur beschilderd met krijtverf waarop in de toekomst diverse informatie weergegeven kan worden, dezelfde twee dames schilderden de muur van het kantoor spierwit. Alle prikborden zijn hier groen geverfd.

DSC00072

Achter de grote benedenruimte is er een gereedschaphok gebouwd en ingericht. Het rookhok, wat voorheen ook diende als gereedschaphok, werd leeg geruimd. De muren zijn geschilderd en opnieuw ingericht met onder andere een bank en ook is er voor het rookhok een tafel opgeschuurd en oranje met blauwe strepen geschilderd.

DSC00039

Het inmiddels vervallen dakterras is volledig gestript en opgeruimd. Daarna zijn de muren geschilderd, is er een trap geplaatst en is het gehele dakterras opgefleurd met allerlei plantenbakken met daarin prachtig gekleurde kunstbloemen.

DSC00106

Tussen de middag werd er elke dag gezellig met zijn allen een smakelijke maaltijd genuttigd met tosti’s en soep. In de middag werd er nog even na gekletst met een lekker bakje koffie, thee en ranja en onder het genot van een koekje om daarna gezamenlijk de boel op te ruimen en schoon te maken.

Op de laatste dag werden alle leerlingen en vrijwilligers hartelijk bedankt voor hun medewerking en als bewijs voor hun harde werk ontvingen zij een certificaat.

Laat een reactie achter op "Community Week"

You must be logged in to post a comment.