• Open Mic

Op 8 december biedt Stichting Jong Actief een open podium aan beginnende acts, singer/songwriters, rappers, dj’s en overige muzikanten om ervaring op te doen of gewoon een vet optreden te verzorgen.     Backline, drumstel, microfoons en cd-spelers (Pioneer CDJ-350) met usb ingangen zijn aanwezig. Richting het einde willen we uitsluitend bij genoeg animo een

Roots Reggae Party

Het is het zo ver! De eerste editie van de Roots Reggae Party brengt jouw op zaterdag 4 november in hogere sferen. Verwacht een underground roots reggae feestje in een intieme setting met live muziek door de Stontji Crew en Strawl & The Faya Team, ondersteund door de tunes van DJ Jahfaya Anthonysound en DJ

Aftermovie Rommelmarkt Het Zand 2017

Stichting Jong Actief organiseerde dit jaar voor de vierde keer Rommelmarkt Het Zand op zaterdag 26 Augustus. Bekijk hier de compilatie van deze dag!

Aftermovie Jamavond

Op donderdag 17 augustus vond de tweede editie van de Jong Actief Jamavond plaats in ons pand aan de Buitendijk. Vanwege de grote opkomst op de eerste editie is dit keer gekozen voor een avondje jammen in de zaal in plaats van de studioruimte. Het was een erg geslaagde avond. Tot de volgende Jamavond!

Rommelmarkt Het Zand

Zaterdag 26 Augustus vindt van 12:00 tot 17:00 uur alweer de 4e editie plaats van onze rommelmarkt aan de Buitendijk in ‘s-Hertogenbosch. Onze rommelmarkt staat garant voor een dag volop gezelligheid, muziek en een springkussen voor de kids. De toegang is gratis.     Zelf een kraam huren kan tot 24 Augustus. Hele kraam €25,- Halve

Activiteiten in augustus

Muziekmidddag Elke dinsdagmiddag is er de mogelijkheid voor begeleiding in gitaarles of even wat jammen! Wil je er bij zijn? Stuur even een mailtje naar info@stichtingjongactief.nl of stuur een berichtje via Facebeook.     Meidenmiddag Donderdag 17 augustus om 14.00 is er voor alle meiden weer een meidenmiddag gepland bij Jong Actief het thema is ”

Aftermovie Opening Muziekruimte

Een videoverslag van de officiële opening van de muziekruimte van Stichting Jong Actief. De opening vond plaats op donderdag 1 juni. Deze avond stond in het teken van gezelligheid en er hebben verschillende acts opgetreden. Eerst was er een officieel moment en kon je de muziekruimte bezichtigen waarna we konden genieten van Sterre, Daniël Lemmers,

Foto’s Opening Muziekruimte

Hieronder vind je een fotoverslag van de feestelijke opening van de muziekruimte van Stichting Jong Actief op donderdag 1 juni 2017.

Aftermovie Jong Actief Klusdag

Op woensdag 10 mei kwamen medewerkers van Omron ‘s-Hertogenbosch samen met onze jongeren klussen bij Jong Actief. Er is onder andere houten meubilair gemaakt, deuren zijn verstevigd en er is een mixertafel gemaakt voor in onze muziekruimte.   Dit alles is mede mogelijk gemaakt door Mooi Zo Goed Zo, onderdeel van stichting Divers. Wij danken

Opening muziekruimte!

In juli 2016 zijn wij begonnen met het bouwen van de muziekruimte bij Jong Actief. We zijn trots dat wij nu eindelijk een muziekruimte hebben, waar jongeren samen muziek kunnen maken. Er waren verschillende materialen nodig om de ruimte in te richten, zoals isolatiemateriaal, schroeven, pluggen, tapijt en recycle hout dit hebben de jongeren zelf

Aftermovie Taxandria Moves

Check de aftermovie van wijkevenement Taxandria Moves, wat plaatsvond op zondag 7 mei 2017 in samenwerking met Cafetaria de Taxander, Divers, De Hobbel, De Stijl van Reinier van Arkel, Maatschappelijke Opvang en ‘S-port van gemeente ’s-Hertogenbosch. Taxandria Moves werd mede mogelijk gemaakt door Sociaal Fonds Den Bosch en Gemeente ‘s-Hertogenbosch.

Certificering 2017

Na een jaar vol successen willen wij je graag uitnodigen om aanwezig te kunnen zijn bij de certificering van je collega’s. Er waren verschillende successen de afgelopen tijd op te merken.   ‘De Manifestatie’ heeft plaatsgevonden waar ruim 300 jongeren van zich hebben laten horen op wat misschien wel het grootste feest was van Jong

Taxandria Moves brengt het Taxandriaplein tot leven

Op zondag 7 mei vindt de derde editie van wijkevenement Taxandria Moves op het Taxandriaplein plaats. Taxandria Moves bestaat uit onder andere een rommelmarkt, voetbaltoernooi en muziek, diverse kermisattracties en kinderactiviteiten. De dag begint om 11.00 uur en duurt tot 18.00 uur. Taxandria Moves wordt georganiseerd door Stichting Jong Actief in samenwerking met Cafetaria de

NL Doet 2017

Op vrijdag 10 maart hebben 7 medewerkers van Dassault Systemes voor het tweede opvolgende jaar geklust bij Jong Actief. Zij hebben samen met jongeren van Jong Actief onder andere meerdere kozijnen gereviseerd, een trapleuning voor het dakterras gemaakt en gewerkt aan isolatie en elektra in onze geluidsstudio.   Bekijk hier een videocompilatie van de dag!

Rauwe School: Hiphop bij Jong Actief

Op zaterdag 19 november 2016 vindt er weer een te gek hiphop feest plaats bij Stichting Jong Actief. Er zijn optredens van Engel & Just, Casto en Das de rijmmaniak (onderhonden), Kensei & Frietboer, Don Deal, DJ Nekstown en DJ Skyfunker.     Ook is er een open mic voor de mensen die hun talenten

Word vrijwilliger!

Stichting Jong Actief geeft jong talent de mogelijkheid, tijd en ruimte krijgen om zich zelfredzaam te maken in de maatschappij. Sluit je nu als vrijwilliger aan bij een leuk team dat samen projecten opzet!   Word jij diegene die samen met ons een muziekevenement, modeshow, jamsessie of sportevenement opstart? Of ben jij liever iemand die

Aftermovie Rommelmarkt Het Zand 2016

Stichting Jong Actief organiseerde dit jaar voor de derde keer Rommelmarkt Het Zand op zaterdag 27 Augustus. Bekijk hier de compilatie van deze dag!

Vacature: Talentcoach bij Jong Actief

Jong Actief: voor, door en met jongeren Ben jij die sociaal werker die graag buiten de kaders werkt? Die graag de handen uit de mouwen steekt? Die net dat stapje extra voor de mensen wil zetten? Solliciteer dan snel!   Bij stichting Jong Actief probeer je deelnemers in hun kracht te zetten. Er wordt in

Jong Actief @ Liliane Jungle

14 t/m 19 Juli 2016 werd er een grote apenkooi georganiseerd door Liliane Fonds. De Liliane City Jungle en Stichting Jong Actief was erbij!.

Rommelmarkt Het Zand

Stichting Jong Actief organiseert dit jaar voor de derde keer Rommelmarkt Het Zand. Dit jaar gaat de rommelmarkt plaatsvinden op zaterdag 27 Augustus van 12:00 tot 17:00 uur.    Ook dit jaar gaan we weer de Buitendijk afzetten en zal de hele straat tot onze beschikking staan. Wij zorgen voor de kramen (met luifel) en DJ’s

Taxandria Moves

Op zondag 24 juli vond de tweede editie van Taxandria Moves op het Taxandriaplein plaats. Taxandria Moves is een wijkevenement met onder andere een rommelmarkt, voetbaltoernooi, springkussens en diverse kinderattracties en activiteiten.     Taxandria Moves werd dit jaar georganiseerd door Stichting Jong Actief in samenwerking met Cafetaria de Taxander, ‘S-port van gemeente ’s-Hertogenbosch en

Jong Actief gaat door!

De afgelopen maanden hebben bij Jong Actief in het teken gestaan van actie. Het bestuur en werknemers hebben vele gesprekken gehad met ambtenaren en de wethouder zorg van de gemeente. We hebben gevochten om onze unieke stichting niet ten onder te laten gaan.   Het college van gemeente ’s-Hertogenbosch ziet Jong Actief als een bijzonder

Teambuilding 2016

Op donderdag 30 juni hield Jong Actief haar jaarlijkse teambuilding met de vaste Jong Actief’ers, vrijwilligers, coördinatieteam, coaches en het bestuur. Het was een actieve dag met een barbecue, borrel en afsluitend het afscheid van coach Marieke, stagiair Joris en Yvette als lid van het coördinatieteam.

Aftermovie Open Mic

Zaterdag 2 juli 2016 vond de eerst editie van de Open Mic avond plaats bij Stichting Jong Actief aan de Buitendijk 4 in ‘s-Hertogenbosch. Met dit open podium wil Jong Actief jong opkomend talent een podium bieden. Deze eerste editie was een succesvolle avond waarvan er nog velen zullen volgen.   Artiesten: Yevgeny Bianchi, Fhilly

Open Mic

Ben jij of ken jij jong talent wat een open podium nodig heeft? Wij zijn op zoek naar rappers en/of singer songwriters. Schrijf je dan nu in voor de Open Mic avond die plaatsvindt op zaterdag 2 juli bij Jong Actief.  Schrijf je in en een mailtje naar info@stichtingjongactief.nl   Houdt er wel rekening mee

Bubble Football 2016

Jong Actief was van de partij bij het Bubble Football toernooi op 15 juni, georganiseerd is door Jongerencentrum De Poort en Sportdb073. Op dit toernooi namen jongeren van diverse jongerencentra uit regio ‘s-Hertogenbosch het tegen elkaar op.   Check de aftermovie!

Community Week

Op 17, 18 en 19 mei vond de jaarlijkse Community Week van het Koning Willem 1 College plaats. In deze week is het pand van Stichting Jong Actief opgeknapt en verbouwd met behulp van leerlingen van diverse opleidingen binnen het Koning Willem 1 College. Door een barmhartige gift van Bladt Charity kon de stichting zich voorzien

Petitie

Wij zijn een petitie gestart omdat Jong Actief dreigt te verdwijnen als er niets gebeurt. Teken nu deze petitie, deel deze in je netwerk en help mee om er voor te zorgen dat Jong Actief in te toekomst blijft bestaan. De petitie zal na afloop worden aangeboden aan gemeente ‘s-Hertogenbosch.

Manifest voor Jongeren

Onder het mom van ‘als we het doen dan doen we het goed’ heeft Stichting Jong Actief zaterdag van zich laten horen door middel van een Manifest voor Jongeren en een grootse manifestatie.   ‘s-Hertogenbosch schreeuwt ‘Jong Actief moet blijven!’. Iedereen bedankt voor alle steun, alle vrijwilligers, Zinloos Geluid, Bob Soundsystem, Jeroen Bos, alle genodigden,

De Rauwe School

Het dopeste hiphopfeest van Amsterdam komt naar Den Bosch. Underground hiphop is terug! De De Rauwe School vindt plaats op zaterdag 19 maart bij Stichting Jong Actief met op de line-up onder andere Risskant,No Order, G-DO & Xception, Melph, De Bruwelijke, DJ PSIX, Dj Xl, open mic & more. Presentatie: Casto en de schade is